Kosár  

Az Ön kosara üres.

 Keresés méret alapján  

Méret:

/ R

Gyártó

Típus

Személy
Terepjáró
Kisteher

Idény

Nyári
Téli
4 évszakos
Váltóméret kalkulátor

 Keresés jármű alapján  

 Korábbi keresések  

 Vásárlási, felhasználási feltételek  

Tartalomjegyzék + Letölthető dokumentumok

I.) Vásárlási feltételek, Felhasználási szabályzat
  I.1.) Szerződő felek és adataik, definíciók
  I.2.) Rendelés leadása / kezelése / teljesítése
  I.3.) Szállítási díjak és feltételek
  I.4.) Vásárlástól való elállás joga
  I.5.) Szavatosság és garancia
  I.6.) Panaszkezelés, békéltetés, ODR link
  I.7.) Információtechnológiai és rendszerműködési szabályok

II.) Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
  II.1.) Kellékszavatosság
  II.2.) Termékszavatosság
  II.3.) Jótállás
  II.4.) A jótállási igény érvényesítése

III.) Adatvédelmi nyilatkozat
  III.1.) Bevezető rendelkezések
  III.2.) Definíciók
  III.3.) Alapelvek az Adatkezelő adatkezelése során
  III.4.) A webáruház látogatóinak adatai
    III.4.1-3) Adatkezelés célja, jogalapja, köre
    III.4.4.) Az adatkezelés időtartama
  III.5.) Külső hivatkozások, alkalmazások
  III.6.) Ügyféladatok rögzítése, regisztrációja
    III.6.1.) Adatkezelők köre / Adattovábbítás
    III.6.2.) Egyéb adatkezelések
  III.7.) A személyes adatok tárolása, biztonsága
  III.8.) Jogorvoslati lehetőségek
  

Általános szerződési feltételek

I.) Vásárlási feltételek, Felhasználási szabályzat

A szerződés kötés nyelve Magyar.

A szerződés alakiságát tekintve, írásba foglalt szerződésnek minősül.

A szerződés lényegi elemeinek iktatását elektronikus rendszer segítségével végezzük, amelyet az adatvédelmi irányelvek szerint rögzítjük, kezeljük, és biztosítjuk a Vevő számára az azokhoz való hozzáférés lehetőségét, illetve azokon jogai gyakorlását.

A vásárlásokról Magyar nyelvű Áfás (27%) számlát állítunk ki, amelynek pénzneme Ft (HUF), és amely 21,26% áfát tartalmaz.

A vásárló jelen dokumentumot saját használatára tárolhatja digitális/kinyomtatt formában, és a szerződéses viszonnyal összefüggésben felhasználhatja.


I.1.) Szerzdődő felek és adataik, definíciók

I.1.a.) Az Eladó

Telek Gumiszervíz Kft. (továbbiakban Eladó, Webáruház tulajdonos, későbbiekben Adatkezelő )
Székhely: 2660 Balassagyarmat, Régimalom út 8.

Adószám: 23429745-2-12
Cégjegyzékszám: Cg.12-09-007444
Bejegyző hatóság: Balassagyarmati Törvényszék Cégbírósága

Telefon szám: +36 20 315 3705 (ügyfélszolgálat, információ kérés, » panaszkezelés)
Ügyfélszolgáltunk hétfőtől péntekig, 8-16 óra között áll rendelkezésükre.

E-mail cím: telekgumiszervizsop.hu


Webáruház: telekgumiszerviz.hu, illetve a telekgumiszerviz.hu domain alá tartozó valamennyi internetes cím *.telekgumiszerviz.hu, továbbiakban Webáruház, Weboldal, Webáruház-portál, Internetes áruház, Webshop, e-shop, amelyek Webáruház internet címe, honlap címe, weboldal címe telekgumiszerviz.hu, illetve *.telekgumiszerviz.hu internet-címen elérhető szolgáltatások, információk és szoftverek együttes rendszere. » I.6.) Információtechnológiai és rendszerműködési szabályok

Az Eladó vállalja, hogy a Vevő részére az általa - a Megrendelés szakaszban leírtak szerint - kiválasztott terméket a webáruház kínálatából, a megállapodásnak megfelelő, használatra alkalmas állapotban adja át.


I.1.b.) A Vevő (továbbiakban Ügyfél, Megrendelő, Fogyasztó későbbiekben Adatközlő)

Az oldal látogatója az oldal meglátogatásával, használatával ügyfél kapcsolatot létesít Eladóval. Jelen internetes áruházában azon jogi és természtes személyek vásárolhatnak, akik elfogadják a jelen üzletszabályzatot. A Vevő az oldal használatával elfogadja, jelen szerződési feltételeket - ide értve az Adatkezelési tájékoztatót. Azt elolvasta, megértette és az abban foglaltakat - mint akartával egybehangzót - elfogadja. Csak olyan vevőket tudunk kiszolgálni, akik hozzájárulnak a számla kibocsátáshoz szükséges adataik megadásához.
Vevő vállalja, hogy a - továbbiakban leírtak alapján megrendelt terméket átveszi, annak vételárát az átvételkor készpénzben az Eladó vagy az Eladó megbízottja (futár) részére kiegyenlíti.

I.1.c.) Keretrendszer szolgáltató, Tárhely szolgáltató

Jelen webáruház a SOP.HU webáruház rendszer szoftverével üzemel, internetes tárhelyét a SOP.HU webáruház rendszer biztosítja, amelynek fejlesztője
Holové Zoltán E.V. (továbbiakban Keretrendszer szolgáltató, Rendszer szolgáltató, Tárhely szolgáltató ),

Székhelye: 4644 Mándok, Dózsa György u. 5.
Adószám: 67968277-1-35 (a szolgáltatás nyújtója kisadózó)
Vállalkozói ny.sz.: 51020099
E-mail: zoltan.holovesop.hu

Eleget téve a 2001. évi CVIII. törvény 4. § h) nyilatkozunk, hogy tárhelyünket a Keretrendszer Szolgáltató biztosítja. Szervereink a Giganet Internet szolgáltató szerver termeiben kerültek elhelyezésre.

Giganet Internet Szolgáltató Kft.
Címe: 4400 Nyíregyháza, Vasvári Pál utca 1.
Tel/Fax.: +36 42 401 283
E-mail: infogiganet.hu

 

I.2.) Rendelés leadása / megrendelés kezelése / megrendelés teljesítése

I.2.a.) Rendelés leadása, megrendelés kezelése


A ELADÓ Internetes áruházában, megrendelés adható le. Az áruházban látható termékek ára, az árúcikk bruttó vételára, amely 21,26% általános forgalmi adót tartalmaz. Könnyűfém felnik esetében a rendelési mennyiéség minimum 4db. A könnyűfém felnik és a könnyűfém felnivel szerelt kerekeknél feltüntetett ár nem tartalmazza a tehermentesítő gyűrűk és csavarok árát. Az acél tárcsák és az acél tárcsával szerelt kerekek feltüntett ára ára nem tartalmazza a csavarok árát.

A termék(ek) megrendelését - a kiválasztott terméket a kosárba helyzése és a szükséges adatok megadása után, a kosár oldal  "Rendelés leadása" részénél, a Megrendelem gombra kattintva - kezdeményezheti. Ezzel a Vevő és az Eladó közötti ügyfélkapcsolat kezdetét veszi. Ez után rendszerünk automatikusan értesítést küld a Megrendelő által megadott e-mail címre a megrendelés részleteivel kapcsolatban. Cégünk a beérkezett rendelést vásárlási ajánlatként fogadja és amennyiben a teljesítésnek nincs akadálya visszaigazolást küld a Vevő részére, amely tartalmazza a szállítás várható idpontját.
A megrendelés leadásával a Megrendelő büntető jogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy a megadott adatai a valóságnak megfelelnek, és kimondottan hozzájárul, hogy az Eladó azokat felhasználja, kezelje és az adatkezelési szabályok értelmében megőrizze, a rendelés teljesítése érdekében.

A Vevő a rendelés elküldése előtt köteles ellenőrizni az általa megadott adatok helyességét, és csak ez után kattinthat a "Rendelés elküldése" gombra. A megrendelő kötelezettséget vállal, hogy a visszaigazoló eleketronikus levélben újra ellenőrzi, hogy az a Webáruház az akáratával egyező módon rögzítette. Amennyiben az elektronikus visszaigazolást nem kapja meg kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

A rendeléseket az Eladó lehetőség szerint, csoportonként (normál kiszállítás, gyorsított kiszállítás) a beérkezés sorrendjében teljesíti. A csomag feladása előtt e-mailben, vagy telefonon munkatársunk tájékoztatja a kézbesítés módjáról, várható időpontjáról. Egyezteti a megrendelésben szereplő termékek szükséges paramétereit (szezon, járműre szerelehtőség, stb.) amennyiben ez indokolt. A számviteli bizonylatok elkészítése, és a feladás akkor történik meg, ha a Vevővel telefonon vagy e-mailben előzetesen egyeztettük az érkezés várható napját, és a Vevő (vagy megbízottja) az adott napon a csomagot fogadni tudja.

I.2.b.) Az adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

Amennyiben a megrendelés során leadott adatokban hibát tapaszalt, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat telefonon, e-mailben, vagy küldjön üzenetet a Webáruház kapcsolat oldalán keresztül a rendelési szám megadásával. Amennyiben a Vevő a megrendelés után nem kapja meg az áruház visszaigazoló e-mail üzenetét köteles felvenni a kapcsolatot az eladóval a fent leírt módok egyikén, hogy a rendelési adatok pontosítása megtörténhessen.
A megrendelt termékek feladása előtt munkatársunk telefonon (amennyiben nem tudja elérni - e-mailben) felkeresi a Vevőt a kiszállítás várható időpontjának egyeztetése érdekében. A Vevőnek ekkor még van lehetősége a rendelés pontosítására vagy módosítására. Amennyiben elektronikus levélben egyezteti munkatársunk a kiszállítás napját, a levél második részében a Vevő megkapja a korábban elküldött visszaigazoló e-mail tartalmát, amellyel ellenőrizheti az adatok helyességét.


I.2.c.) Megrendelés teljesítése / Átadás / Kiszállítás

Amennyiben a termék(ek) átadása az előzetesen egyeztett feltételek szerint lehetséges - úgy az mindkét fél egyetértő jóváhagyásával történik, a megrendelést, kiszállításra átadjuk. A kiszállítás történhet az Eladó saját eszközével, vagy futár partner segítségével. Ilyen esetben a teljesítéshez szükséges adatokat átadjuk partnerünk részére az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak alapján. » Kérjük olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat!

Az Eladó, kérheti a rendelés visszaigazolását, módosítását vagy pontosítását a Vevőtől, illetőleg előleg vagy a teljes vételár előzetes megfizetését. Amelyet a Vevő elfogadhat, vagy elutasíthat, amellyel automatikusan eláll vásárlási szándékától. Amennyiben a Vevő három munkanapon túl sem érhető, az Eladó törölheti, felfüggesztheti, vagy meg nam határozott időtartamra szüneteltetheti  a rendelés teljesítését, vagy elfogadhatja a Vevő megrendelését és az előzetesen az ajánlatban szereplő feltételek szerint megkezdheti annak teljesítését.

Az Eladó és a Vevő jelen szerződésből fakadó felelősség vállalásáról az Eladó és a Vevő felelőssége rész rendelkezik.

A megrendelt termékek árát a vevő - kérése alapján - teljesítheti előreutalással az Eladó bankszámlájára (Előre utalás bankszámlára), vagy a termék átvételekor (utánvét) készpénzzel a futárnál, vagy bankkártyával a futárnál. (Az Eladó, megítélése szerint kérheti a termék kézbesítése előtt előleg vagy a teljes vételár megtérítését.)

I.3.) Szállítási díjak és feltételek

Szállítási díjaink darab alapúak! Az ajánlat csak Magyarország területén belülre érvényes!

Személyautó, kisteher-, motorkerékpár-, terepjáró abroncsok, és ezek keréktárcsái valamint tartozékai esetén 20kg súlyhatár alatt:
1db termék rendelése esetén 2000 Ft
Több darab rendelése esetén 750 Ft/db

Vagyis pl. 4db személyautó gumiabroncs rendelése esetén, a szállítás díja 3000 Ft - amely tartalmazza az utánvét beszedés díját, és bruttó Forintban értendő (amely tartalmazza az Áfá-t).

Egyéb termékek esetén, mezőgazdasági-, ipari-, teherautó abroncsok, stb. és ezek keréktárcsái valamint tartozékai esetén
A szállítási díjat a termék ismeretében tudjuk csak meghatározni.

A telephelyünkön történő személyes átvétel minden termék esetében ingyenes!

A megrendelt termékeket telefonos visszaigazolás után 2-7 munkanapon belül házhoz szállítjuk. Amennyiben az áru kézbesítése a vállalt határidőn belül nem lehetséges, a megrendelőt munkatársunk, a lehető leggyorsabban, a megadott telefonszámon vagy e-mailben értesíti. Ilyen esetben a vevőt megilleti az elállás joga. Az áru átvételekor a vevő elismervénnyel vagy a számla aláírásával igazolja a hiánytalan és sérülésmentes teljesítést.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy amennyiben a szállítási költség nem fedezi a kiszállítás valódi költségét, a Megrendelővel egyetértésben a szállítás díját egyedileg határozza meg. Amennyiben a Megrendelő és az Eladó nem jut megyezésre a díj meghatározása ügyében, bármely fél jogosult elállni az ügylettől.

Amennyiben a termék átvételekor sérülést, vagy hiányosságot tapasztal, kérjük a furral vetessen fel jegyzőkönyvet, amely a további kárrendezés feltétele.



I.4.) Vásárlástól való elállás joga

A Vevő és az Eladó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg a Vevőt - néhány kivételtől eltekintve minden esetben - internetes vásárlás esetén.

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján a fogyasztó egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a kereskedőtől a kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt a Vevőnek nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Vásárló indoklás nélkül élhet az elállás jogával, a szerződés megkötésétől kezdődően, de legkésőbb a termék átvételét követő 14 napig jelentheti be elállási szándékát.

Ebben az esetben az Eladó köteles a vételárat és a szállítási költséget visszatéríteni a vásárlónak, legkésőbb az elállást, illetve a termék visszaszolgáltatását követő 14 napon belül. A Fogyasztó írásban (e-mail, üzenet a kapcsolat oldalon, vagy postai levélben) illetve élő szóban (telefonon) jelezheti elállási szándékát. Javasoljuk, hogy vegye igénybe ⤓ Elállási nyilatkozat (14 napon belül) formanyomtatványunkat, amely segíthet a helyes és zökkenőmentes ügyintézésben. Az átvétel tényleges napjának igazolása a Vevő felelőssége, az Eladó a számlán feltüntett teljesítés dátumát tekinti az átvétel napjának. A vevőnek az elállási szándék bejelentésétől számítva 14 nap áll rendelkezésére, hogy a terméket visszaszállítsa, vagy visszaszállításra átadja a futárnak. A termék visszajuttatásának költségeit a vevő viseli, ezt később Eladó nem köteles megtéríteni a Vevő részére.

A kézhezvételtől számított 14 napon belüli a kipróbálás joga megilleti a Fogyasztót. Azonban használt termékek visszaküldése esetén, a felmerült értékcsökkenés a Vevőt terheli, az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének (működőképességének) megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

Az Eladót megilleti a visszatartás joga, így mindaddig visszatarthatja a visszatérítendő összeget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.


I.5.) Szavatosság és garancia

Az eladó az általa eladott termékre a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal. A további információkért lapozzon tovább a » II.) Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás - fejezethez.

 

I.6.) Panaszkezelés, békéltetés, ODR link

Panaszaival és vitarendezés érdekében ügyfélszolgálatunkhoz is fordulhat, ahol mindent elkövetünk azért, hogy a problémákat megoldjuk és a vitás kérdéseket rendezzük.

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségeit jelen dokumentum (az Általános Szerződési Feltételek) első részében a Cégadatoknál találja meg. » Ugárás a Cégadatok fejezethez...

Panaszaival élhet:
Nógrádmegyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
3100 Salgótarján, Mérleg út 2. Tel: (32)511-116, Fax: (32) 511-118, e-mail: fogyved@nograd.gov.hu

Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
1015 Budapest, Ostrom utca 23-25. Telefon: (+361)-375-7777, Telefax: (+361)-356-5520

Gazdasági Versenyhivatal
1054 Budapest, Alkotmány utca 5. Telefon: (+361)-472-8900, Telefax: (+361)-472-8905

Bíróság
Területileg illetékes bíróság kereséséhez kattintson a következő linkre: » https://birosag.hu/birosag-kereso

Békéltető testület
Testületek listája megyék szerint, és további részletek az ügyintézés folyamatával kapcsolatban az alábbi dokumentumban olvashatók: » bekelteto_testuletek_listaja_2019.pdf

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c (1530 Budapest, Pf.: 5.) Tel.: +36 (1) 391-1400, +36 (1) 391-1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu


ODR Link
Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, amelyet jelen dokumentum (az Általános Szerződési Feltételek) első részében a Cégadatoknál talál meg. » Ugárás a Cégadatok fejezethez... .
Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

I.7.) Információtechnológiai és rendszerműködési szabályok

A webáruház (más néven: webshop, e-shop) az egy olyan weblap, ami termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít. Általában online bevásárló kosár tartozik hozzá, amelybe virtuálisan pakoljuk bele a megvásárolni kívánt árut. Az internet gyors elterjedésével, az online kereskedelem nagyon előnyössé vált a kereskedők számára. A tradicionális bolttulajdonosok észrevették az új üzleti lehetőségeket az e-kereskedelemben és ez a webáruházak elterjedéséhez vezetett. --- https://hu.wikipedia.org/wiki/Webáruház

Jelen »webáruház-portál - definíció szerint - mindazon szellemi javak összessége (szoftverek, technológiai megoldások, szöveges illetve képi tartalmak, információk, adatok) amelyek az internetes áruház interenetes címén elérhetőek. Illetve, amelyek digitális formában a Tárhely szolgáltató, Keretrendszer szolgáltató internetes szerverein digitális formában rögzítve vannak.

Ezeket tilos felhasználni, sokszorosítani, tárolni vagy kezelni a tulajdonosok felhatalmazása nélkül! A webáruház használata kizárólag az Ügyfelek részére engedélyezett, az áruházban meghirdetett termékek megvásárlása érdekében. Az Ügyfél a birtokába jutott adatokat, kizárólag az Eladó-Vevő közötti üzleti kapcsolat viszonylatában jogosult felhasználni, azok feletti rendelkezési jogát harmadik fél számára nem adhatja át.

Amennyiben az Ügyfél hibát észlel a rendszer használata során, köteles azt az Eladó, vagy a Keretrendszer szolgáltató tudomására hozni, különös tekintettel, amennyiben az a rendszerbiztonságot érintő probléma, vagy a rendszerben tárolt adatok biztonságát értintő hiba.

I.7.1.) Készlet és termék információk

Az internetes áruházrendszer szolgáltatója gondot fordít arra, hogy a weboldalon megjelenő információk mindig pontosak és naprakészek legyenek. Ugyanakkor az Eladó nem vállal felelősséget a webes értékesítési felületen megjelenő információk pontatlanságából vagy a webáruház sajátosságaiból, működéséből adódó hibákért. Mivel az oldalon megjenő információk egy része nem ellenőrizhető forrásból származik, azokban pontatlanság vagy elírás előfordulhat, az ezekből fakadó károkért a weboldal üzemeltetője nem vállal felelősséget. Különös tekintettel igaz ez az autótípus szerinti keresőben megjelenő adatokra. A különböző modellek a kivitel és az évjárat függvényében eltérő tulajdonságokkal rendelkezhetnek. Felhívjuk a figyelmet, hogy a megrendelés leadása előtt mindneképpen ellenőrizze az autó gépkönyvében vagy forgalmi engedélyében, hogy a megrendelni kívánt termék a gyártó ajánlásaival is összhangban van-e!

Az áruház automata termék azonosító rendszert használ, amelynek működése során előfordulhatnak tévedések, aminek eredményeként a termék adatlapján eltérő illusztráció és technikai leirás jelenhet meg. Amennyiben ilyet észlel kérjük értesítse a » Keretrendszer Szolgáltatóját, hogy a hibát minél előbb elháríthassuk, azonban az ezekből adódó károkért felelősséget nem vállalunk (rendszer hiba). A Vevő elfogadja, hogy a webáruházban feltüntett árak, készletmennyiségek, megváltozhatnak vagy pontatlanok lehetnek, ezekról az Eladó a Vevőt köteles értesíteni, ebből eredő károkért az Eladó nem vállal felelősséget. Az áruházban található információkat a Vevő saját felelősségére használhatja fel. Az áruházban feltüntett szöveges és képi információk pontosságára az Eladó nagy hangsúlyt helyez, de az ilyen hibákból adódó károkért nem vállal feleősséget.

Amennyiben a Vevő által - a Megrendelés szakaszban leírtak szerint - leadott megrendelés nem teljesíthető, az ajánlatban szereplő feltételek szerint, az Eladó köteles tájékoztatni a Vevőt az esetleges eltérésekről, akinek jogában áll elfogadni a válozásokat, vagy elállni a vásárlástól. 

II.)Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilletik a szavatossági jogok.


A Ptk. 6:163. § (2) bekezdése alapján minden termékre - fogyasztói szerződés esetén - a termék átvételétől számított 2 éven belül érvényesíthető szavatossági igény.


A kötelező, jogszabályon alapuló jótállásra vonatkozó 151/2003.Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése alapján a rendelet »1. mellékletében felsorolt termékekre 1 év jótállás vonatkozik.



II.1.) Kellékszavatosság


Bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.


Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).


Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)


A vásárló az eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.


A vásárló a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: Első sorban kérheti a kijavítást, vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a cserét nem kérte, ill. nem kérhete, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, ill. mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől elállhat.


Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.


A vásárló köteles a hibát annek felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor a termék átvételétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.


A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.


A vásárló az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A termék átvételétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, az eladótól vásárolta. 6 hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.



II.2.) Termékszavatosság


Termék hibája esetén a vásárló - választása szerint -kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. (Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.)


A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.


Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.


Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.


Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.


Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a vásárló. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, ill. a kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az eladóval szemben érvényesítheti.


Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.



II.3.) Jótállás


A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.


A jótállásnak két fajtája van:
- a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
- a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.


Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén
Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti az eladóval szemben.


II.4.) A jótállási igény érvényesítése
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidőt a vásárlás napjától, vagy az üzembe helyezéstől - amennyiben azt az eladó vagy képviselője végezte - kell számítani.


Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.


Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.


Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a vásárló, de a vásárlót a jótállásból fakadó jogok mellett a termék,- és kellékszavatossági jogok is megilletik.


A 151/2003. Korm. rend. 7. §-a alapján, a fogyasztó a termék meghibásodása esetén, a termék átvételétől számított 3 munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, mely terméket az eladó köteles kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- jótállási jegy vagy az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat
Ezek teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni.



A termék meghibásodása esetén a garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.


Gumiabroncsokra szavatossági igény nem érvényesíthető:
- A nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásokra, sérülésekre
- A termék anyagából adódó egészségügyi hatásokra (pl. allergia)
- A különféle vegyszerek, környezeti hatások által okozott károsodásokra, elszíneződésekre
- A használatból eredő kopásra ill. korrodálásra
- Ha a bevizsgálás során kiderül, hogy a hiba olyan okból keletkezett melyre a szavatossági igény nem érvényesíthető, a javítási költségről a megrendelőt értesítjük. Amennyiben a vásárló nem kéri a javítást, a terméket visszajuttatjuk.

A rendelet teljes szövegét és a mellékletet az alábbi linkre kattintva töltheti le:
» 151/2003.Korm. rendelet +1.melléklet

 

III.) Adatvédelmi nyilatkozat

III.1.) Bevezető rendelkezések

Az adatkezelő címét, elérhetőségét megtalálja az Általános szerződési feltételek »Cégadatok menüpontban.

A továbbiakban Eladó, mint adatkezelő (továbbiakban Adatkezelő) , magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen jogi közlemény tartalmát. Kötelezettséget vállal arra, hogy tevékenységével kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a jelen szabályzatban és a hatályos jogszabályokban meghatározott elvárásoknak.

Az Adatkezelő fenntartja magának a jogot jelen tájékoztató bármikori megváltoztatására. Természetesen az esetleges változásokról kellő időben értesíti közönségét.

Amennyiben felhasználónknak olyan kérdése lenne, mely jelen közleményünk alapján nem egyértelmű, kérjük, írja meg nekünk, és kollégánk megválaszolja kérdését.

Az Adatkezelő elkötelezett felhasználói és partnerei személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja ügyfelei információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az Adatkezelő a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

Az Adatkezelő az alábbiakban ismerteti adatkezelési elveit, bemutatja azokat az elvárásokat, melyeket saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott, és betart. Adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:

1992. évi LXIII. törvény – a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról (a továbbiakban Avtv., adatvédelmi törvény);
1995. évi CXIX. törvény – a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (Katv.);
2000. évi C. törvény – a számvitelről (Számv. tv.);
2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker. tv.);
2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.).
2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.);

III.2.) Definíciók

III.2.1.) személyes adat: bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet;

III.2.2.) hozzájárulás: az érintett kívánságának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez;

III.2.3.) tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;

III.2.4.) adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

III.2.5.) adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így például gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása. Adatkezelésnek számít a fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése is;

III.2.6.) adattovábbítás: ha az adatot meghatározott harmadik személy számára hozzáférhetővé teszik;

III.2.7.) nyilvánosságra hozatal: ha az adatot bárki számára hozzáférhetővé teszik;

III.2.8.) adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;

III.2.9.) adatzárolás: az adatok továbbításának, megismerésének, nyilvánosságra hozatalának, átalakításának, megváltoztatásának, megsemmisítésének, törlésének, összekapcsolásának vagy összehangolásának és felhasználásának véglegesen vagy meghatározott időre történő lehetetlenné tétele;

III.2.10.) adatmegsemmisítés: az adatok vagy az azokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

III.2.11.) adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől;

III.2.12.) adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelő megbízásából személyes adatok feldolgozását végzi;

III.2.13.) harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, amely, vagy aki nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;

III.2.14.) harmadik ország: minden olyan állam, amely nem EGT-állam.

III.3.) Alapelvek az Adatkezelő adatkezelése során

Személyes adat akkor kezelhető, ha
a) ahhoz az érintett hozzájárul, vagy
b) azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete elrendeli.

Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes kiskorú személy nyilatkozatához a törvényes képviselőjének hozzájárulása szükséges, kivéve azon szolgáltatás részeket, ahol a nyilatkozat a mindennapi életben tömegesen előforduló regisztrációt céloz, és különösebb megfontolást nem igényel.

Személyes adatot kezelni csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében lehet. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie e célnak.

Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig.
Személyes adat csak megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezéssel kezelhető.

Az érintettet – egyértelműen, közérthetően és részletesen – tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

A kezelt személyes adatoknak meg kell felelniük az alábbi követelményeknek:
a) felvételük és kezelésük tisztességes és törvényes;
b) pontosak, teljesek és ha szükséges időszerűek;
c) tárolásuk módja alkalmas arra, hogy az érintettet csak a tárolás céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.

Korlátozás nélkül használható, általános és egységes személyazonosító jel alkalmazása tilos.

A személyes adatok akkor továbbíthatók, valamint a különböző adatkezelések akkor kapcsolhatók össze, ha az érintett ahhoz hozzájárult, vagy törvény azt megengedi, és ha az adatkezelés feltételei minden egyes személyes adatra nézve teljesülnek.

Személyes adat (beleértve a különleges adatot is) az országból – az adathordozótól vagy az adatátvitel módjától függetlenül – harmadik országban lévő adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére akkor továbbítható, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzájárult, vagy azt törvény lehetővé teszi, és a harmadik országban az átadott adatok kezelése, illetőleg feldolgozása során biztosított a személyes adatok megfelelő szintű védelme. Az EGT-államokba irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha a Magyar Köztársaság területén belüli adattovábbításra kerülne sor.

A személyes adatok köre, az adatkezelés célja, jogcíme és időtartama
Az Adatkezelő tevékenységének adatkezelései önkéntes hozzájáruláson alapulnak. Bizonyos esetekben azonban a megadott adatok egy körének kezelését, tárolását, továbbítását jogszabályok teszik kötelezővé, melyről külön értesítjük közönségünket.

Felhívjuk az Adatkezelő részére adatközlők figyelmét, hogy amennyiben nem saját személyes adataikat adják meg, az adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.

III.4.) A webáruház látogatóinak adatai

III.4.1) Az adatkezelés célja

Az Eladó (és a Vevő közötti létrejövő) online kereskedelmi tevékenységével kapcsolatban kezeli az ügyfelek személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (bizonylatolás) teljesítése, kapcsolat tartás az ügyfelekkel, vásárlói visszajelzések kezelése. Szolgáltatás működésének ellenőrzése, és a visszaélések megakadályozása érdekében rögzíti a látogatói adatokat.

III.4.2.) Az adatkezelés jogalapja

Az érintett hozzájárulása, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.

III.4.3.) A kezelt adatok köre

Általánosságban, a látogatás dátuma és időpontja, a látogató felhasználó számítógépének IP címe, böngészőjének típusa, a megtekintett és az előzőleg látogatott weboldal címe.

III.4.3.a.) Termék megrendelés esetén:

Hozzájárulás az adatkezeléshez: az ügyfél a rendelés leadásával kifejezetten hozzájárulását adja az általa megadott személyes adatainak kezeléséhez.

Az érintettek köre: termék megrendelést leadó ügyfelek.

A kezelt adatok köre: a rendelés leadás során megadott adatok, amelyek az ügylet teljesítéséhez szükségesek: név, elérhetőség (telefon, email), szállítási cím, számlázási cím, szállítási mód, fizetési mód, megjegyzések, megrendelt termékek adatai (név, méret, márka, mintázat, technikai paraméterek, darabszám, eladási ár).

Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: webáruház üzemeltetője, tárhelyszolgáltató, ügyfélszolgálat dolgozói, adatvédelemmel megbízott személy, keretrendszer szolgáltató, kiszállítást végző futár.

A webáruház nem alkalmaz regisztrációs eljárást, így a megrendelő adatait nem kapcsolja egy azonosítható fiókhoz, vagy regisztrált felhasználóhoz. Azokból megrendelő lapot készítünk, amit a teljesítések igazolása érdekében megőrzünk. Ezek alapján rendszerünkben számlát állítunk ki, a Megrendelő részére.

III.4.3.b.) Kapcsolatfelvétel e-mailen keresztül, vagy a webáruház kapcsolat űrlapján keresztül:

Hozzájárulás az adatkezeléshez: az ügyfél az üzenet elküldésével kifejezetten hozzájárulását adja az általa megadott személyes adatainak kezeléséhez.

Az érintettek köre: az webáruház felé üzenetet küldő felhasználók e-mail-en vagy a webáruház üzenetküldő űrlapján keresztül.

A kezelt adatok köre: az üzenet küldés során megadott adatok, amelyek a felhasználó kérdéseinek megválaszolásához, az rendelések teljesítéséhez szükségesek: név, elérhetőség (telefon, email), üzenet tárgya, szövege.

Az adatgyűjtés célja: kommunikáció az ügyfelekkel, rendelés feladás utáni adat változások fogadása, ügyfélszolgálati tevékenység.

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: webáruház üzemeltetője (Eladó), tárhely és keretrendszer szolgáltató.

A webáruház kapcsolat oldalán található üzenetküldő alkalmazás felhasználásval küldött üzeneteket szervereinken nem tároljuk, azok továbbításra kerülnek e-mail üzenet formájában a webáruház üzemeltetőjénk és ügyfélszolgálatának e-mail fiókjába, ahol azokat az esetleges panaszok kezelése érdekében megőrzi, a továbbiakban a III.4.4.) adatkezelés időtartama pontban foglaltak szerint.

III.4.3.c.) Recenzió írása termékről:

Hozzájárulás az adatkezeléshez: az ügyfél a rendelés leadásával kifejezetten hozzájárulását adja az általa megadott személyes adatainak kezeléséhez.

Az érintettek köre: termékekről értékelést írók.

A kezelt adatok köre: Név (becenév), Megjegyzések.

Az adatgyűjtés célja: felhasználói vélemények gyűjtése a különböző termékek minőségével, felhasználói elégedettséggel kapcsolatban.

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: webáruház üzemeltetője, tárhely és keretrendszer szolgáltató.

A beküldött termék értékelések, amennyiben azok összhangban vannak a webáruház etikai szabályaival nyilvánosan elérhető formában megjelenítjük, és tároljuk, az ügyfél kérésére módosítjuk, vagy töröljük.

III.4.4.d.) Hírlevél

Az adatkezelés célja: gazdasági reklámot is tartalmazó e-mail hírlevelek küldése az érdeklődők részére, tájékoztatás az aktuális információkról, rendezvényekről, termékekről.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése.

A kezelt adatok köre: azonosítószám, név, e-mail cím, dátum, telefonszám, időpont.

Az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig.

A hírlevelek továbbításának megtiltását és a személyes adatok törlését vagy módosítását a kiküldött hírlevélben található linkre kattintva, valamint postai úton a jelen tájékoztató 6. pontjában közzétett címen lehet kérni.

Az értesítő emailek küldéséhez az Adatkezelő a webáruház rendszer üzenetküldő alakalmazását használja, ezért ezzel kapcsolatban új adatkezelő nem merül fel. Az alkalmazás a kiküldött levelekbe speciális mérőkódot helyezhet el. A mérőkód feladata, hogy mérje az emailek megnyitott állapotát, hogy ezzel információt kapjunk arra vonatkozóan, sikeres volt-e az emailek kézbesítése és megnyitása.

 

III.4.4.) Az adatkezelés időtartama

A honlap megtekintésétől, illetve a rendelés, üzenet, recenzió beérkezésétől számított 3650 nap.

III.5.) Külső hivatkozások, beágyazott alkalmazások

A jelen internet-címen elérhető webáruház-portál html kódja az Adatkezelőtől független, külső szerverről érkező és külső szerverre mutató hivatkozásokat tartalmaz. E hivatkozások szolgáltatói az ő szerverükre történő közvetlen kapcsolódás miatt felhasználói adatokat képesek gyűjteni.

Külső szerverek segítik a honlap látogatottsági és egyéb webanalitikai adatainak független mérését és auditálását (Google Analytics). A mérési adatok kezeléséről az adatkezelők tudnak részletes felvilágosítást nyújtani.
Elérhetőségük: www.google.com/analytics/.

A szolgáltató, illetve a megjelölt külső szolgáltatók a testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyeznek el és olvasnak vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatásai során elmentett adatait a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében.

A sütit a felhasználó képes törölni saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem beállításai alatt, cookie vagy süti megnevezéssel van lehetőség.

Jelen webáruház a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A webáruházat felkereső felhasználók letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok az Ecommerce Expo-tól!

A külső szolgáltatók a felhasználói szokások mérésével, valamint a hirdetések kiszolgálásával kapcsolatosan, információgyűjtés céljából ún. webjelzőket (web beacons) is használnak. A webjelzők funkciója hasonló, mint a sütiké, de ezek letiltására nincs lehetőség a böngészőkben.

III.6.) Ügyféladatok rögzítése, regisztrációja

Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása és egymástól való megkülönböztetése, kapcsolatfelvétel, a felhasználók személyre szabottabb kiszolgálása, egyes szolgáltatások használatához való jogosultság, felhasználói statisztikák készítése, rendelések, vásárlások kezelése, a vásárlásból eredő szerződéses kötelezettségek teljesítése és jogok gyakorlása, számviteli kötelezettség teljesítése, hírlevél küldése.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. §-a és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése.

A kezelt adatok köre: felhasználónév, jelszó, vezeték- és keresztnév, e-mail címek, telefonszámok, faxszám, cégnév, hírlevél feliratkozási hozzájárulás, a regisztráció dátuma és időpontja, a rendelés dátuma és időpontja, a rendelés adatai.

Az adatok törlésének határideje: az utolsó bejelentkezéstől számított tíz év, míg a hírlevél küldéséhez adott hozzájárulások esetében a hozzájárulás visszavonásáig. A számviteli bizonylatokat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig őrizzük meg.

A személyes adatok módosításását, személyes adatok törlését – a számviteli bizonylatok kivételével – az Adatkezelő megadott elérhetőségein keresztül lehet kérni.

III.6.1.) Adatkezelők köre / Adattovábbítás

  1. Internetes áruház tulajdonosa és üzemeltetője:
    Telekgumiszervíz Kft. Ügyvezetője és alkalmazottai
    2660 Balassagyarmat, 351/27.hrsz.; (a Webáruház tekintetében) Eladó » I.1.a.) Az Eladó
  2. Partner B2C - Logisztikai szolgáltató
    Abroncs Kereskedőház Kft. logisztikai alkalmazottjai
    1119 Budapest, Fehérvári út 71-73. (Adószám 12062852-2-44, Cégjegyzékszám 01 09 462214)
    infoakh.hu
  3. Kiszállító futár
    DPD Hungária Kft.
    1158 Budapest, Késmárk utca 14. B. ép. (Adószám: 13034283-2-42, Cégjegyzékszám: 01 09 888141)
    http://www.dpd.com/hu

    GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
    2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2. (Adószám: 12369410-2-44, Cégjegyzékszám: 13 09 111755)
    http://www.gls-hungary.com

    Magyar Posta Zrt.
    (1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., (Cg. 01-10-042463, adószám: 10901232-2-44, levelezési cím: 1540 Budapest)
    http://www.posta.hu
    Ügyfélszolgálati Igazgatóság címén: 3512 Miskolc,
    fax: 06-46-320-136
    e-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
  4. Keretrendszer szolgáltató, Rendszer szolgáltató, Tárhely szolgáltató:
    Holové Zoltán E.V.
    4644 Mándok, Dózsa György u. 5. e-mail: zoltan.holovesop.hu
  5. Vásárló közvetítő rendszer:
    Online Comparison Shopping Kft. (Árukereső)
    1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
    Adószám: 24868291-2-42
    Cégjegyzékszám: 01-09-186759
    E-mail: info@arukereso.hu
    http://www.arukereso.hu
    Jelen webáruház kapcsolódhat az Árukereső: Megízható Bolt, illetve Kosár Program nevű szolgáltatásához. Valamennyi rendelési adat továbbításra kerül.
  6. Jelenleg az Online fizetés webáruházunkban nem elérhető!
    Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-2-43., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192)
    Online fizetés esetén a tranzakció azonosítót, a vásárlás összegét, dátumát és időpontja továbbításra kerül a tranzakciót lebonyolító szolgáltató felé.

 

III.6.2.) Egyéb adatkezelések

A szolgáltatás ügyféllevelezései: Amennyiben szolgáltatásaink igénybevétele során kérdése, problémája van, a szolgáltatás Kapcsolat rovatában megadott módon, vagy elektronikus levélben, kapcsolatba léphet a szolgáltatás szerkesztőivel.

Az Adatkezelő a beérkezett leveleket, a küldő nevével és e-mail címével, valamint más, önként megadott személyes adatával együtt, az ügy lezárása után, a III.4.4.) adatkezelés időtartama pontban foglaltak szerint kezeli, majd törli.

III.6.2.1.) Egyéb adatkezelések

E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, az adatvédelmi biztos illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkeresheti az adatkezelőt.

Az Adatkezelő a hatóságok részére – amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.

III.7.) A személyes adatok tárolásának módja, az adatkezelés biztonsága

Az Adatkezelő számítástechnikai rendszerei és más adatmegőrzési helyei a székhelyén, és a Keretrendszer szolgáltató szerverein találhatók meg.

III.7.1.) Az Adatkezelő a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:

a.) az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás);
b.) hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége);
c.) változatlansága igazolható (adatintegritás);
d.) a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága)
legyen.

Az Adatkezelő olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.

III.7.2.) Az Adatkezelő az adatkezelés során megőrzi

a) a titkosságot: megvédi az információt, hogy csak az férhessen hozzá, aki erre jogosult;
b) a sértetlenséget: megvédi az információnak és a feldolgozás módszerének a pontosságát és teljességét;
c) a rendelkezésre állást: gondoskodik arról, hogy amikor a jogosult használónak szüksége van rá, valóban hozzá tudjon férni a kívánt információhoz, és rendelkezésre álljanak az ezzel kapcsolatos eszközök.

Az Adatkezelő és partnereinek informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgáltatásmegtagadásra vezető támadások (DOS) ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik.

Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy az interneten továbbított elektronikus üzenetek, protokolltól (e-mail, web, ftp, stb.) függetlenül sérülékenyek az olyan hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre, szerződés vitatására, vagy az információ felfedésére, módosítására vezetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő a szolgáltató megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést. A rendszereket megfigyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen, és bizonyítékkal szolgálhasson minden biztonsági esemény esetében. A rendszermegfigyelés ezen kívül lehetővé teszi az alkalmazott óvintézkedések hatékonyságának ellenőrzését is.

A vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél
- tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
- személyes adatainak helyesbítését,
- személyes adatainak törlését vagy zárolását.

A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.

Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha az ügyfél kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak kiadása, helyesbítése vagy törlése érdekében.

Ha az ügyfél nem elégedett az adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát polgári bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat.

A 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról itt olvasható: Nemzeti Jogszabálytár (www.njt.hu)


III.8.) Jogorvoslati lehetőségek

Az érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével – törlését az adatfelvételénél jelzett módon.

Az érintett kérelmére az Adatkezelő, mint adatkezelő tájékoztatást ad az általa kezelt, illetőleg az általa megbízott feldolgozó által feldolgozott adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. E tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos területre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetekben az Adatkezelő költségtérítést állapít meg.

Az Adatkezelő a személyes adatot törli, ha kezelése jogellenes, az érintett kéri, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy az adatvédelmi biztos elrendelte.

Az Adatkezelő a helyesbítésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítést mellőzi, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
a) a személyes adatok kezelése (továbbítása) kizárólag az adatkezelő vagy az adatátvevő jogának vagy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;
b) a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
c) a tiltakozás jogának gyakorlását egyébként törvény lehetővé teszi.

Az Adatkezelő – az adatkezelés egyidejű felfüggesztésével – a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, és annak eredményéről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatkezelő az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, illetőleg az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

Amennyiben az érintett az adatkezelőnek a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat.

Az Adatkezelő az érintett adatát nem törölheti, ha az adatkezelést törvény rendelte el. Az adat azonban nem továbbítható az adatátvevő részére, ha az adatkezelő egyetértett a tiltakozással, illetőleg a bíróság a tiltakozás jogosságát megállapította.

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

Az Adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy a technikai adatvédelem követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt megtéríti. Az adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha a kárt az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

Nem téríti meg a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal az Adatvédelmi Biztos irodájánál lehet élni:

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Telefax: +36 (1) 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Web: www.naih.hu/kapcsolat.html

Kelt.: Balassagyarmat, 2019. február 11.



 Partner oldalak